3. ledna 2009

Akicon 3/4

Sobota
Sobota byla hlavním dnem Akiconu. Program byl nejpestřejší a trval nejdéle. Probuzení bylo příjemnější, než bych po tom nedostatku spánku čekala.

Každý posnídal podle svých představ a možností (v mém případě houska a Rajec). Hned potom jsme šli obhlédnout program.

Zrovna měla začít přednáška Fejse a Norda, tak jsme si řekli, že to zkusíme. Na letošním Festivalu fantazie jejich humor sklízel úspěch, hodil se tam a asi tam bylo
to správné složení lidí. Naopak na Manifestu se prý jejich představení s moc velkým ohlasem nesetkalo a v sále se prý bavili jedině přednášející.
No a tady? Zlatá střední cesta, řekla bych. Na Festivalu fantazie jsem se jejich vystoupeními opravdu bavila, mělo to vtip a spád, ale tady jsem měla
dojem, že všechny svoje vtípky už použili a jejich humor byl dosti předvídatelný. Každopádně nepovažovala bych to za promrhanou hodinu.

Po Fejsikově a Nordově přednášce o tom, jak jsou japonci uchylní jsme se šli podívat na Dana Q a jeho povídání o vztahu otců a dcer. I přes drobné technické problémy to DanQ zvládnul skvěle a já osobně jsem si odtamtud odnesla spoustu zajímavých postřehů.

A pak nastala doba oběda. Jako správní freaci jsme vyhledali nejbližší čínskou restauraci a zapadli jsme do ní. Dala jsem si myslím tradičně kachnu s ananasem, tohle jídlo miluju. Škoda, že od té doby, co v moji oblíbené restauraci vyměnili kuchaře, tak jsem nenašla místo, kde by ji uvařili dobře.

Po obědě měly být převážně přednášky týkající se AMV, které mě zase tolik nezajímaly, tak jsme vyrazili s Kotětem posbírat pár kešek v okolí Chodova. Nakonec se k nám přidal i Ledman a Sylvanesti.
Ten den byla docela zima a já jsem si zrovna nevzala šálu. A taky mi teklo do bot, takže jsem s Kotětem
odlovila jen jednu kešku a na druhou šel potom sám. Asi nebyla zima jen mi samotné ^^

Přišli jsme akorát na Idahovo povídání o Putování na západ. Idaho byl bohužel hlasově indisponovaný, proto za něj z připravených podkladů přednášel DanQ. Velmi příjemná přednáška plná zajímavých a pro mě nových informací. Pojednávala o tom, jak tato sága ovlivnila anime tvorbu a do kterých všech seriálů
a jak hodně se to promítlo.

Po skončení jsme si šli sednout na konec přednášky o japonské kuchyni. Měla totiž záhy začít přednáška od Shinjiho. Přesně ta, na které jsme byli na AdVíku, měla tak malou návštěvnost (kvůli cosplay soutěži) a byla úplně skvělá. Bohužel Shinji neplánovaně onemocněl a přednáška opět nebyla ><

Nově nabytý čas jsme využili k návštěvě autorské burzy, kde jsem si od Lysandry koupila nádhernou záložku do knížky. Dodnes jsem z ní velmi nadšená ^^

Pak jsme se Seri a Kotětem zaskočili na DDR a hurá na soutěž Do posledního otaku. Ta začala se zpožděním, které se pak táhlo dál a ovlivnilo tak přednášky
po něm. Což byla velká škoda.
Ale soutěž jako taková byla velmi zábavná a poučná. Měli jsme několik kandidátů na soutěžící, nakonec se ale až na pódium probojovala jen Sylvanesti. Taky jsme jí pořádně fandili ^^ Celou soutěž uváděl Grek1.
Ten se stylizoval do role slizkého a rýpavého komentátora a dodal tak klání nový rozměr ^^ Nevím, jak ostatním, já jsem mu jeho netradiční roli moc nevěřila. Možná kvůli tomu, že si ho pamatuju z jeho vlastních přednášek jinak a tohle mi k němu nesedělo.
Soutěž se o víc než půl hodiny protáhla, takže Hintzu už nedočkavě postával v davu. Měl mít totiž vlastní přednášku hned po skončení soutěže.

Hintzuovu přednášku jsem pokládala za svůj osobní vrchol dne (tak tohle zní *hodně* divně ^^). Týkala se asijských idolů dívčích srdcí. Byla jsem součást vzorku, který předem vyplnil Hintzákův úchylný test ohledně preferencí, co se týká mužů, v kresleném a reálném světě.
Hintzu na přednášce prezentoval výsledky, které z dotazníku vyplynuly.
Některé poznatky byly překvapivé, jiné ani tolik ne. Je škoda, že měl na přednášku tak málo času, určitě toho měl na srdci mnohem víc, než co nám stihnul sdělit.

Když přednáška skončila, ani jsme místnost neopouštěli, protože začínalo akorát vyhlášení výsledků všech možných soutěží. Celé to bylo prokládané zábavnými vystoupeními organizátorů.

Zvláště Rin a Seqoyka se vyřádily a moc se jim jejich hudební vystoupení povedla.
Tím pro nás sobotní program skončil. Tedy ten připravený. Opět jsme si sedli na naše oblíbené místo v atriu a povídali jsme si. Objevili jsme obrovskou bednu s plyšovými zvířátky a stavebnicemi, tak jsme se jim asi hodinku věnovali. Teda nejvíc já a Kotě ^^;; Doufám, že to nikdo nefotil >< Potom jsme nějak zaregistrovali, že se u PS3 hraje Guitar hero.

To bylo něco pro nás hudební freaky. Na Advíku mi tato hra sice vůbec nešla a zapřisáhla jsem se, že už na to ani nesáhnu, tak jsem se uvolila dát tomu druhou šanci. A vyplatilo
se. Šlo mi to mnohem lépe. Nejdřív jsme ale museli převzít vládu nad místy u PS3. Hrálo tam pár kluků, ti nás k tomu na chvíli pustili. Určitě netušili, že ta chvíle bude trvat asi tak 3h. Tímto se tak trochu omlouvám a doufám, že náš hrášek ve wasabi jim byl dostatečnou kompenzací ^^

Někdy během hraní se od nás všichni odpojili a šli se ven koulovat. Jediní, kteří jsme měli rozum a nešli jsme, tak jsme byli překvapivě já a Kotě ^^ No ale zbytek se brzo také vrátil.

Když jsme uznali, že GHIII bylo dost, vrátili jsme se ke stolečku do atria a došla řada na drobný brainstorming ohledně strašně tajné záležitosti, o které nemám oprávnění mluvit ><

To nám vydrželo opravdu dlouho, vydatně pomáhala i mamuša, které se nepovedl odjezd, jelikož měla letní gumy a venku byla příšerná klouzačka, tak se rozhodla, že raději pojede až ráno. Neplánovaně přes noc zůstali i Jarník a Lusi, kteří se nemohli dostat do bytu, ve kterém přespávali. Spát jsme šli oproti původnímu plánu ještě později než předchozí den, za to jsem ale usnula hned, jak jsem dolehla.

Žádné komentáře: