5. května 2009

Mise Pampeliškový med

Zatím nedotčené pampeliškyNedávno jsem na jednom webu pro ženy (ano, i na takové weby chodím) narazila na recept na pampeliškový med. Okamžitě se mi vybavily vzpomínky z dětství, kdy jsme chodily s babičkou sbírat pampeliškové květy za zahradu a ta z nich pak uvařila výbornou mňamku.

Zkuste najít místo, kde jsme trhali
Recept nevypadal nijak složitě: 700 květů pampelišek, 2l vody a 2kg cukru, pár koleček citrónu. Těch sedm set květů pampelišek mi znělo celkem strašidelně, tak jsem vytáhla sbírat i Pana Ega. Samozřejmě jsem mu slíbila med ^^

Čerstvě namočené květy
Z důveryhodných zdrojů jsem zjistila, že spousta pampelišek zrovna kvete na obrovské louce za budovou naší školy. Kdybych tam chodila, nejspíš bych si toho všimla sama...
Když jsme dorazili na místo,

Tyhle už prošly varem tak nás napadlo, že když už ty pampelišky budeme trhat, tak z nich můžeme vytrhat nějaký obrazec... třeba ^^ Teda napadlo to Pana Ega, já jsem s tím pouze souhlasila.
Trhání nám šlo ve dvou docela od ruky. Viděla jsem to zbytečně černě. Povídali jsme si a chvíli jsme na sebe taky pokřikovali s Tassem a Britt, kteří nás viděli z okna počítačové učebny. Asi za hodinku jsme měli natrhané 3/4 jutové Tesco tašky. Usoudila jsem, že to už 700 kvítků bude. Doma jsem aproximací určila, že jich bylo zhruba 2x tolik.
Odhadnutých 700 hlaviček jsem tedy silou vůle napěchovala do 2l vody. Největší hrnec u nás doma má 3l, takže to šlo fakt blbě, do příštího roku musím pořídit větší hrnec. Do večera jsem svůj výtvor nechala stát na plotně.
Po návratu z fotícího výletu jsem přihodila

Přecezený vývar z pampelišek spějící k varu 4 plátky citrónu a celou směs jsem nechala přejít varem. Hrnec jsem přikryla pokličkou a nechala stát do rána.
Aby toho vření nebylo málo, tak jsem ráno tu věc s varem zopakovala. Potom jsem vodu zcedila přes plátýnko a ještě důkladně vymačkala.

Ochutnávka medové směsi
Do vývaru z pampelišek jsem přidala 2kg cukru a znovu nechala vařit na mírném ohni. A pak jsem to nechala vařit hodně hodně dlouho (myslím, že to byly takové 4h). Musí se počkat, až začne směs tuhnout. To se zjistí tak, že se horká směs

Tolik toho vzniklo kápne na bílý taliř, nechá se schladnout a pak se zjistí její konzistence.
Moje směs se k tuhnutí moc neměla. Možná jsem tam dala víc vody, než jen ty 2l, nebo jsem to vařila krátce (nebo na moc mírném ohni ^^). Každopádně po těch zhruba čtyřech hodinách jsem prohlásila med za hotový a nechala ho trochu schládnout. Jen tolik, aby se dal lít do sklenic. Říkala jsem si, že v lednici třeba ještě zhoustne (no nestalo se tak).
Medu bylo z té várky poměrně dost, čekala jsem toho méně. Na dně hrnce mi zbyl zbytek a měla jsem už jen moc velké sklenice, tak jsem ho něj nalila větší množství Key rumu a naplnila tak asi polovinu lahve od saké. Výsledek je hrozně dobrý ^^
I když tedy můj med nemá tu správnou medovitou konzistenci, tak jsem s výsledkem spokojená - v zimě bude v čaji výborný. A má to tu výhodu, že ten med můžete lít rovnou ze sklenice ^^

Žádné komentáře: